Marit in Thailand.reismee.nl

Koh Samet!

Heeee allemaal,

De foto's zullen jullie vast al wel bekeken hebben. Ziet er goed uit toch!?!?!?!?!!
Zaterdag om 8 uur gingen we op weg naar Koh Samet. We liepen gelijk al tegen een probleempje aan... er was 1 minivan voor 9 personen en alle backpacks. Ook moesten we nog 2 mensen ophalen bij het andere huis.... Neem van mij aan... gaat niet passen.. Mjaa we moesten toch wat en de chauffeur kon natuurlijk geen engels.. Dus proppen. Maaar we waren nog geen 2 min onderweg of we stopten.. We snapten er niks van waarom hij nu weer stopte, totdat we opeens achter ons een andere minivan zagen stoppen met JJ (onze begeleidster) en nog een meisje erin!! JEAH niet met zn 3en op 2 stoelen zitten 5 uur lang! Maike, El en ik sprongen snel het bussie uit en gingen in de andere minivan. Goede keuze, veeeel meer ruimte (minder, maar grotere luxere zitplekken) ennnn we konden dvd kijken!! Toevallig lag de dvd box van prison break in de minivan, dus hebben we mooi 5 uur lang prison break gegeken! Wist niet dat dat zon leuke serie was!

Uur of 1 met de boot en in 40 min stonden we op koh samet! Prachtig mooi eiland als je het mij vraagt!! Kamers zijn okee, maar we hadden wel een grote vriend in onze badkamer met keitjes, namelijk een KAKKERLAK!! Durfde hem natuurlijk niet dood te maken omdat er dan straks iets meer zijn en haarlak hadden we niet. Dusjaaa dan maar mooi laten zitten en af en toe je dood schrikken als hij bv over je voet loopt (wat mij natuurlijk weer moet gebeuren!).

Eigenlijk zag elke dag er ongeveer hetzelfde uit. Lekker zwemmen in de zee, af en toe zonnen maar dan ook alweer na een kwartier in de schaduw of in het water. Het was nl echt HEET. Zelfs het zeewater was warm!! Maargoed... beter te warm dan te koud zeggen we maar!! We zijn iig een stuk bruiner geworden:-). Tussen 1 en 3 gingen we meestal lunchen en even wat winkeltjes kijken. Dit omdat het dan echt niet uit te houden is op het strand!!

Eten deden we altijd bij dezelfde strandtent ploy.We mochten zelf ons ontbijt, lunch en avondeten uitkiezen voor een bepaald budget (voor 120 baht (2,5 euro) kon je een heerlijke banana pancake, vers fruit met yoghurt en een water bestellen, niet verkeerddddd na al die rijst!!!!)

Wat mij trouwens al gelijk op de boot opviel (omdat er zon man naast ons zat) waren de europeanen met hun thaise vrouwtjes. Er liepen super veel europese oude vieze mannen rond met 1 of soms zelfs 2 thaise vrouwtjes!! Echt te bizar voor woorden dat mensen dat doen! We zagen zelfs een paar jonge gozers met zon vrouwtje,, snap je niks van die kunnen ook wel gewoon aan de vrouw komen volgens mij!!

Dinsdag nog op de jetski geweest samen met maike, sandra en el. Ik ging samen met El en ik mocht voorop!! Had het nog nooit gedaan maar vond het echt geweldig!! Wat een snelheid zit er in die dingen!!! Echt gaaf. Af en toe stuiterden we bijna van dat ding af en we kregen aardig de slappe lach, dus was 1 en al plezier!

Dinsdag op woensdag niet zo best geslapen omdat Door mij de hele tijd wakker hield (je wordt bedankt hea!! haha). Ze was pittig ziek, details zal ik jullie even besparen!! Wel jammer voor haar want ze kon de volgende dag ook niet mee op de boot! Achteraf was ze daar wel blij mee want met uitzondering van angenieta en ik was ongeveer iedereen zeeziek:P
We gingen woensdag met een boot het eiland rond. Ook nog gesnorkeld. Snorkelbrilletje stond me beeldig!!! Ik had het nog nooit gedaan dus ik vond die visjes en het koraal wel interessant (ondanks dat er om de haverklap water in mn snorkelbrilzat en de grootste moeite moest doen om wat te kunnen zien:P), maar el en An hadden wel veeeeel mooiere dingen gezien in andere landen. Ach, ik kan het weer van mn lijstje schrappen (hoewel ik het waarschijnlijk nog wel een xtje ga doen tijdens eilandje hoppen).
Ook nog op een andere plek tussen 100en visjes gezwommen en met de meiden en een paar kleine thaise jochies van de boot gesprongen! Was lachen! Ook nog bij een vismarkt geweest. Dan loop je dusop loopplanken (2 dunne naast elkaar met daaronder tonnen zodat je niet zinkt) tussen die vissen door. En dat zijn geen visjes waar je tussen wil vallen, dus had het na 10 min wel bekeken!!!!!! Wel 2 hele grote schildpadden gezien, dat was wel heel gaaf!!

Uitgaan deden we ook altijd bij de strandtent ploy! Elke avond na het eten was daar muziek en een fireshow. Thaise jongens met brandende stokken die ze ronddraaien en door de lucht gooien! Zag er wel spectaculair uit!!! Na de fireshow gingenzij altijd nog even door met breakdancen enzo en wij gingen er mooi lomp bij dansen! Was best leuk al ben ik er wel achter dat een thaise jongen echt niets voor mij is!!! (op de foto zie je hoe groot ze gemiddeld zijn:P). Maargoed, de cocktails smaakte goed, de muziek was leuk (hoewel je na een paar avonden dezelfde muziek er wel een beetje klaar mee bent) dus we vermaakten ons meer dan prima!! Af en toe ook even in de zee dansen, dat is echt heerlijk!

Woensdagavond was er nog een fullmoonparty! Was ook erg leuk!! Bij de fireshow gebruikten ze nu ook vuurwerk wat er echt heel gaaf uitzag! Daarna weer lekker feesten. Ben beniewd hoe de fullmoonparty op koh pangan is,, kan alleen maar beter zijn denk ik!!
Donderdag zijn we om een uur of 5 nog naar de andere kant van het eiland gegaan. Prachtig mooi strand!! Echt een paradijsje! Daar gingen we naar de sunset kijken! De lucht was evengoed mooi maar van een echte mooie sunset konden we niet spreken. Er was een soort van sluierbewolking waardoor je de zon alleen op het laatste moment heel ff zag! Heel jammer, hoop nog een mooiere tegen te komen!! Verder wel mooie foto's kunnen maken!

De laatste avond was geniaal!! We gingen nl koninginnenn8 vieren (1 n8 te laat maargoed:P). We hadden alle 6 even oranje kleding geshopt en t was helemaal leuk. El en ik liepen met een leipe duikbril op, angenieta met een prachtig petje, san had een kohsamet shirt, maike eenprachtige oranje broeken door had een badmuts op dr koppie! Verder allemaal oranje kleding aan!! Zie de foto's!!
Voor het feest kon beginnen eerst even eten. Dus we zaten net op het strand op de kussentjes aan de lage tafeltjes te eten toen het superrrrr begon te waaien!! Mister T (de kleine, manse thai die alle meissies wel even om zn vinger dacht te winden) en tevens onze begeleider voor als er iets was qua eten etc, zei dat we naar binnen moesten gaan. Alle mensen stormden iddd naar binnen en nog geen 5 min later begon het superrr hard te regenen!! Niet normaal!! 20 minuten later was het alweer over en verhuisden iedereen weer naar buiten!! Er was nog wel wat bliksem op zee maar dat is bijna elke avond en is niet gevaarlijk (ver weg).
Daar nog een tijdje gek gedaan (iedereen keek ons natuurlijk vreemd aan en snapte niet waarom wij er zo uitzagen!!) maar het was daar best rustig. Dus besloten we naar een andere bar verderop aan het strand te gaan. De naga bar! Was heel leuk!! Veel meer europeanen en leukere muziek. Hadden we misschien iets eerder uit moeten vinden, maarja zo is het maar net!! Daar nog even uit ons dak gegaan met zn allen. Ik had de hele avond en nu af en toe nog (geen idee hoe het komt)best wel last van misselijkheid, maargoed kon mij daar wel even overheen zetten!!
Was een TOP avond. Hier zal ik volgend jaar met koninginnendag nog even aan denken!!

Gister was het alweer tijd om naar sing buri terug te gaan. Jammer, een heerlijke week achter de rug!! Ennnn we moesten afscheid nemen van el san en an. El gaat nog 2 weken met haar familie reizen en san en an gaan zo het vliegtuig in terug naar huis!!
We hebben een onwijs leuke tijd met elkaar gehad.Vier weken lang toch wel erg intensief contact gehad, het klikte zooo goed tussen iedereen, dus dat was helemaal goed!!
Des te meer het jammer was dat we niet eens 'echt' afscheid hebben kunnen nemen!! De mensen die naar bangkok gingen zaten nl in een ander busje dan die naar sing buri. We zouden alleen nog wel samen lunchen dus voor we de bus in stapten geen afscheid genomen. Je raadt het al.. de thaise chauffeur van hun had dat niet begrepen en is dus gewoon door gereden bij het punt waar we zouden lunchen! Hij snapte de meiden ook niet, dus we hebben elkaar niet eens meer gezien!!!!!!! Dat was wel ff balen, maar gelukkig hebben we al weer even gemaild en gesmst om dan maar op die manier elkaar te bedanken voor de leuke tijd!!

Nu weer terug in SIng buri maar dan in het andere ecohouse, het twinhouse. We slapen gezellig samen met Maike op de kamer! Tis alleen nu wel vrij stil in het huis er zijn er gister heel wat weggegaan. Maar er zijn ook wel weer wat nieuwe mensen dus wie weet is het binnen no time weer gezellig en druk. We zullen zien!!

Onze vrijwilligersweken gaan nu beginnen. Wat we gaan doen is nog steeds niet helemaal duidelijk. Wel is het duidelijk dat we gewoon naar het weeshuis gaan. Of we les kunnen geven of alleen maar werkzaamheden kunnen doen, moeten we even afwachten. Het is nog steeds heel rustig daar (20 kids ipv 250) ivm de vakantie, dus de meeste vrijwilligers die al zijn geweest zijn niet heel erg enthousiast. Dat is wel heel jammer!! We maken er gewoon wat van! We zitten erg met die jongenskamer in ons hoofd (die ik al eerder op een foto heb laten zien). Misschien kunnen we hier wat aan veranderen!

Wel hebben Maike, Dorise en ik besloten om waarschijnlijk van vrijdag tm dinsdag naar Chiang Mai te gaan. Dit schijnt heel mooi te zijn en we zouden hier eigenlijk niet komen. Maar omdat het zo rustig is in het weeshuis, is er een mogelijkheid om wat dagen te schrappen en in te vullen met een trip (doen ze er helemaal niet moeilijk over omdat er iddd gewoon weinig te doen is). We gaan het morgen met de coordinator bespreken.

Nou dit was het wel weer even voor nu!!
Bedankt voor de reacties, gaaaa zoooo doooooor!!

Heel veel liefsss

Reacties

Reacties

Mariska

Hee Marit,

Wat goed om weer een verhaal van je te lezen! En wat herkenbaar ook.... die propvolle minivans, Thaien je niet bergijpen, fruit met yoghurt en heerlijke pancakes, snorkelen, oude mannetjes! Door jou waan ik mij af en toe ook weer even in het mooie Thailand. Ik zou ook zeker naar Chang Mai gaan, leuke stad! Maar zo te horen vermaken jullie je nog prima, echt super! Heel veel plezier nog en ik hoop dat het vrijwilligerswerk ook een mooie ervaring wordt!

xx Maris

Jacq

hallo Marit ; Wat weer een schitterend verhaal . Het is alsof je bij mij staat en het verteld. Volgens mij heb je je roeping gemist en moet je journalist worden Groetjes Pa

Lars

Heee Maaaaaaaaaaar,
Wat een leuk verhaal weer! Leuk om te horen dat je je zo goed vermaakt! En dan eiland ziet dr echt WAUWIE uit! Daar wil ik ook wel een x heen.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken in het weeshuis, maar denk zomaar dat jij je wel vermaakt!!

Hier gaat alles goed hoor! Gister verjaardag van Lin(hoorde dat je dr had gebeld, leuk!) en vandaag met bijna iedereen voetbal gekeken! Voor het geval je het wilt weten:P, Ajax is helaas geen kampioen!

Nou, ik spreek je snel weer, en veel plezier nog!
Xx

linda

hey marit, leuk om je verhalen te lezen, je geniet er met volle teugen van!
Ik herken ook veel in je verhalen en ben weer ffies terug in thailand, heerlijk vakantieland!
Koh samet is wel veranderd zeg, toe wij er waren was er nog niet heel veel te doen.
Heel veel plezier nog, en als je de kans krijgt zou ik cker naar Chang mai gaan, erg leuk, ook ff de nachtmarkt bezoeken!
groetjes linda.

Danielle

Heeiii meis,

Wat heb jij een geweldige week achter rug zeg!
Ik wil wel ruilen hoor!
Hier regent het alweer een paar dagen..:-/

Super die foto's!
Wat een gaaf strand en wat zagen jullie er geweldig uit in jullie oranje outfit!

Nou, ik hoop dat de vrijwilligersweken zullen gaan bevallen!
We lezen het in je volgende verslag!

xxx

Opa Goutier

Marit Met veel genoegen en verbazing alles gelezen wat jij beleefd en meemaakt. Wij hopen dat je nog veel mag zien en mee mag maken, Wij leren en zien veel van wat jij meemaakt.Groeten Opa en Oma Goutier

Paula

HaiMarit, even een berichtje uit Melbourne. Alles goed hier. Begin te wennen aan het beeld van mijn samenwonende dochtr en haar lieve vriendje. Was ik nog niet aan gewend natuurlijk. Hij is wel heel erg lief ja. Verder vadaag heel wat mooie plekjes van Melbourne gezien.
En ja je gaat dus toch naar Chiang Mai. Nu daar woont dus iemand die ik nog ken van Schagen. Jan Vloet. Hij heeft daar de Riverside bar met zijn vrouw.Ja een thaise vrouw. Al heel lang. Doe ze de groetjes als je daar perongeluk komt. Geniet verder maar lekker verder. Paula

Bram

Hee Marit a.k.a. Super-women!!, weer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen :S maar ik heb je verhalen nog wel allemaal bij gehouden... wat hebben jullie alweer veel meegemaakt, echt gaaf!! Ik wist niet dat je zo goed kon schilderen, Picasso :p
Nou nog heel veel plezier en geniet er nog maar van. Want voor je het weet, sta je weer in Hoorn! :P
x

Merel

Hey Marit,

Sorry voor mijn late reactie! Ik schaam mij hier diep voor... Ik heb het druk met mijn studie, werken en leuke dingen doen. Je weet wel hoe dat gaat... Maar dat zijn natuurlijk geen goede redenen om niet op jouw verhalen te reageren :S.
Ik heb ze uiteraard wel allemaal gelezen en je foto's bekeken. Volgensmij heb je het prima naar je zin daar! Ik vind het leuk om te lezen dat je zoveel mee maakt en dat je zo geniet. Ik ben dan ook benieuwd naar je verhalen in het echt! Blijf mij op de hoogte houden en weet dat ik - ondanks dat ik niet veel van mij laat horen - wel aan je blijf denken!

Liefs, Merel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active