Marit in Thailand.reismee.nl

Resort, thaise massage,tentjes, windstormen, jungle en tuk tuk

JEEEH I'm still alive!! Heb de jungle helemaal zonder gekke dingen overleeft..!

Ben nu net weer ongeveer 2 uurtjes terug in sing buri. Even snel spullen dumpen en naar het internetcafe. Had toch wel weer even de behoefte om met het thuisfront te mailen en bellen. Bereik had ik niet en bovendien was mn mobiel leeg, dus geeft weer een fijn gevoel als je m aan zet en er weer een berichtje binnenkomt van bijvoorbeeldmoeders!!

Goed, zondag op naar het Resort. Hier gingen we nog met iedereen heen. We gingen over allemaal verlaten zanderige weggetjes dus wij dachten alweer blij gemaakt te zijn met een dooie mus. Maar het bleek toch wel echt een resort te zijn. Je kon er golfen, zwemmen, paardrijden, thaise massage en heerlijke kamers met airco! Die thaise massage hebben we uiteraard even gedaan! Was eigenlijk wel super fijn!Op een enkele keer na deed het geen pijn. Nooit geweten dat ik zo lenig was. Benen en armen alle kanten op en dan ging ze er ook nog es met haar hele gewicht op hangen!! HEERLIJK!:P hahaha Op Koh Samet schijn je een massage aanhet strand te kunnen doen. Gaan we zeker ook even uitproberen!
's Avonds kregen we eens een keer GEEN rijst, maar spaghetti, lekker dus! Daarna was er nog een soort fair ivm thais nieuwjaar. Op het personeel en ons na was er eigenlijk niemand!! Het was evengoed wel even gezellig!

Maandag ging de groep uit elkaar. Op naar de jungle!! We gingen met zn 8en (marit, dorise, sandra, lea, nancy, anne, didi en ik ). Allemaal nederlanders dus. JJ, onze begeleidster van de weken hiervoor ging ook mee! Na 2,5 uur aangekomen bij het phutoei national park. We mochten onze tentjes opzetten!!! JJ haalden er 4 tevoorschijn en wenste ons succes! T was eigenlijk heel simpel en dorise en ik zijn zon goed team dus ons tentje stond na 10 min!
Verder deze dag niet veel meer uitgevoerd, 's avonds nog wel een kampvuurtje gemaakt en daarna nog met wat meiden ge ezeld. Was gezellig maar we werden wel steeds bruut verstoord door vallende (door de lamp boven ons die aanstond) en vliegende insecten. Ook nog een rat gezien en didi had een slang gezien! Daarbij waren er geen toiletten zoals wij die graag zouden zien! Hurktoiletten in hokken waar gerust ook muizen, kikkers en torren rondlopen!! Ik dacht dat het bij mij wel meeviel totdat ik de sproeier pakte om alles weg te spoelen. Er zat een kikker op! Ik schrok me echt dood. Wat zo'n klein onschuldig beesie al met je kan doen!
Daarna maar snel mn tent ingedoken. Proberen te slapen nadat we een torrenjacht hadden gedaan en door er uiteindelijk ook 1 had gedood!! JEAH

Om half 7 al weer wakker. Wist niet meer hoe ik moest liggen op die uber dunne matjes (je ligt dus eigenlijk zo goed als op de grond).
Voedsel inslaan en om 10 uur op naar de echte echte jungle (nu waren we nog beetje aan de rand van t park). Alle spullen in een laadbak van de truck en gaan over de hobbelige weggetjes. Na zo'n nacht was dit niet heel ideaal maar het had ook wel weer wat als we met zn alle schreeuwden als we door een kuil gingen (is niet fijn voor onze billetjes en ruggetjes).

Om uur of 11 aan de trekking begonnen. We stopten gewoon ergens en doken daar de bosjes in. We hadden 2 rangers bij ons waarvan de ene ons bere interessant vond. Zong de hele dag door ' my name is...' 'love u with my heart' etc... om gek van te worden!
Maargoed hij moest zich ook bezig houden met wat er voor hem gebeurde want hij moest regelmatig bamboe takken om hakken zodat we erdoor konden! Het was wel super mooi ondanks dat sommige stukken vrij droog waren door het super warme,droge weer. Was wel afzien, warmte, tas op je rug (gelukkig hoefde je hierin alleen belangrijke spullen, de rest werd per truck vervoerd), berg op berg af en zelfs watervallen beklimmen (was af en toe echt riskant!).We hebben geen 1 moment op een gewoon pad gelopen. Alles was kruip door sluip door of over beekjesspringen. Na ongeveer 30 min hoorde ik opeens een plons!!! Daar lag Sandra in de beek!!!!!!!!! Als een schildpadje lag zete spartelen:P hahahaGelukkig had ze geen pijn. Begon ook erg te lachen dus toendeden wij dat ook. 1e instantie schrik je toch ff!!
Wel echt respect voor haar reactie. Ze was helemaal nat en modderig maar stond op en ging gewoon weer door!! Toppie!!

Om 15.00 kwamen we eindelijk aan!!! Op een hoge berg in een super mooi landschap mochten we de tentjes opzetten. Na zon tocht zit je daar niet echt op te w88 maargoed moet toch gebeuren! Savonds nog een kampvuur gemaakt marsmellows geroosterd en gezellig aan gezeten. om uur of 7 is het al donker. Dus je ligt ook wel op tijd in bed want veel is er niet te doen.
Er was toch een wind die nacht! Niet normaal!!!!! Op gegeven moment dachten we echt die tent gaat weg waaien! Zon harde storm was het! Maar voordeel was dat het wel een aangenaam temperatuurtje was en de zonsopgang die we vanuit ons tentje konden zien maakte alles goed! Had ook wel aardig geslapen!
Deze 2e dag in de jungle gingen we 's ochtends eerst naar 3 grotten. Ik vind dat altijd fantastisch om te zien. Alleen had ik mn zaklamp niet mee! Lag nog in de tent!!! hahahahaha Dus soms was het wel een beetje erg donker om mij heen maargoed. De meiden schenen regelmatig ff bij!!

's Middags begon de beklimming van de thewada peak van 1123 m. DAT WAS ZWAAR!!! Eerste 15 min ging nog maar toen we eenmaal echt de berg op gingen was het afzien!Heb zelfs momenten gehad dat ik dacht... ga ik nog wel door! Maar bikkel als ik ben ben ik door gegaan! Op 2 meiden na hebben we na anderhalf uur allemaal de top van de hoogste berg van de provincie gehaald!! Ik wilde ook niet opgeven omdat ik weet dat ik daar achteraf spijt van krijg. Het uitzicht was echt superrrr!!!!!!! We zagen onze tentjes ook als kleine stipjes in de verte. SUper gaaf om te zien!!!! Toen we weer beneden waren mochten we even douchen in de waterval. Heerlijk is dat!! Schoon en super koud. Douchen kon nl niet op een andere manier, alleen door bakjes water over je heen te kieperen. Dit water is hetzelfde water als voor de wc's doorspoelen wordt gebruikt. Met de insecten die er in drijven was dit dus niet al te schoon!! hahahaha
We hadden ook niet veel tijd toen we terug kwamen op het kamp want de kindjes van de bergstam waar we dichtbij sliepen waren er al! Ze kwamen eten brengen en voor ons dansen. Heel schattig. Na het eten een bezoek gebracht aan de hilltribe. Bijzonder hoor, 250 mensen die daar in de bergen leven. Toch zagen de mensen er zelf niet veel anders uit dan jij en ik (ik verwachtte echt van die groete uit de rimboe mensen, maar dat was niet zo ). Wel armoedig en zeeeer primitief. Leuk om een keer te zien!

Ook de volgende nacht was er heeeel veel wind!! Door en ik waaide nog net niet zelf de tent uit. Er lag ook de hele n8 een wilde hond te waken voor onze tentjes. We waren hem gister tegengekomen tijdens de bergbeklimming en hij is de hele tocht meegelopen!! Was wel bijzonder vond ik (zou wel wat anders bedenken dan meelopen die berg op)!!
Mjaaaa wij gingen er om 10 uur alweer vandoor., Ons avontuur in de jungle zelf zat er op. Bij 2 dagen denk je misschien.. dat stelt niet veel voor.. maar ik kan je vertellen het was meer dan genoeg!!!!!
In 1.5 uur gingen we in de laad bak van de truck naar onze volgende verblijfplaats voor een nacht, de homestay. Weer even buiten het park. Eerst nog een tijd door de bergen over zandwegen. Dat was echtttt niet fijn voor ons toch al brakke lichaam:P
De homestay lag in een prachtig gebied. Mooi meer en op de achtergrond allemaal bergen. Er was alleenniets te doen dus we verveelden ons ook best wel. Op gegeven moment gingen door san en ik maar even in het bootje dat we zagen liggen. Deze was alleen niet gebouwd op 3 mensen in de boot, dus dit zorgde voor hilarische momenten!! Nog net de boot niet uitgevallen!! (en dat wil je ook niet met deparasieten in het water).Eenmaal op het water was het weer heel mooi!
's avonds wel effe een minder momentje. Als je zo weinig te doen hebt ga je toch wel aan thuis denken.. Mjaa heb even lekker muziek geluisterd ergens op het terrein en toen ging t wel weer goed hoor!! 's avonds betrok het weer ineens! Onweer en onwijze wind raaste er over het terrein. Het duurde ook maar 10 min ofzo maar het was best pittig!! Ondanks alles nog steeds geen druppel regen gezien!!
Ook deze n8 lagen we weer op de grond al waren deze matrasjes wel wat dikker en lagen we in een huis.

Slapen ging eigenlijk wel prima deze nacht!!!!! Om 9 uur vertrokken we richtig suphanburi. Daar hebben we nog 1 nacht in een hotel geslapen. Minder kwaliteit dan het resort maar opzich wel ok. Daar even gezwommen en in een restaurantje in de buurt gelunched. Daarna lekker gewinkeld daar en nog naar de tesco geweest (grote shoppingmall). Daar hebben we met bijna alle meiden ongeveer 3 uur gezeten. SOmmige gingen knippen, andere highlights en ik had een heerlijk haarmasker genomen. Dat was echt fijn na een aantal dagen niet douchen en haren wassen.
Met een tuk tuk gingen we terug naar het hotel. Super leuk die dingen!!!!! Mooi crossen en met zn 3en opgekropt in zon ding zitten!!
Deze avond hadden we een super avondmaal! We gingen bij eenpizzaria eten!! HEERLIJK! JJ keek haar ogen uit naar wat wij allemaal naar binnen werkten!!
Nog naar een avondmarkt geweest. Ik dacht dat ik slank was, maar de meeste shirtjes en broeken paste ik gewoon niet!! Zorgde wel voor veel thaise mensies die ons (of misschien wel mij) uitlachten!! haha Echt balennnn maar uiteindelijk wel een leuk shirtje gevonden die ik gelijk die avond naar een discotheek aanhad! Toen we nl in het hotel kwamen zei een vrouwtje dat we daar even moesten gaan kijken! Zat aan het hotel vast..! En t was iddd een eigenlijk wel leuke discotheek. Ff lekker gek doen. Wij waren daar trouwens wel bijna de enige die uit ons dak gingen!! Je kan weer zien dat de nederlanders de partyanimals zijn!! De thaise mensen zaten ons allemaal verbazend aan te kijken maar dat was juist wel heel grappig!!
Wij hadden ons kostelijk vermaakt!! Uiteindelijk om een uur of 1 ons bedje ingedoken!

Vandaag zijn we om 10 uur vertrokken richting het lemon house. Het was een super leuke, actieve week!! Gezellig met de meiden, weer es in een tentje geslapen, actief bezig geweest en ook nog geshopt en gestapt. Wat wil je nog meer!!
Zal er nog ff snel foto's op zetten!!

tot in of na Koh Samet!!!!!!!!

Liefs!!!

Reacties

Reacties

aapje en aapje

he mar
super om te lezen dat je het zo naar je zin heb daar .

xx

Danielle

Geweldig verhaal weer!
Ik ga er echt voor zitten als ik een mailtje van jou in me inbox zie staan, lijkt me zo´n indrukwekkend land!
Echt super meid!

xxx

Jacco & Janneke

Lieve Marit,

Wat een belevenissen zeg!!! Echt super gaaf. Net als mijn zusje ook op de foto geweest met een slang om je nek. Echt respect hoor ;)

Erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Dit is echt een avontuur wat niemand je ooit meer afpakt. Wij zijn best jaloers ;).

Top dat je een bikkel bent en de berg hebt beklommen. En ja dat jij een party animal bent dat wisten wij al hihi. :P

Lieve schat geniet nog heeerlijk van je reis. Ik hoorde van mijn zusje dat jullie afentoe smsen! Leuk hoor! Zij gaat nu alweer de laatste twee weken in dus de tijd vliegt.

We spreken elkaar gauw en wij wachten op je volgende blog!

Dikke kus ons

Marleen

Heee marit!

Wat een leuke verhalen schrijf je elke keer weer!
Ben elke keer weer benieuwd als je een nieuw verhaal hebt geschreven!

Geniet nog maar lekker daar! Wat zeker wel zal lukken denk ik!

xx Marleen + fam.

Saskia

Hoi Marit,
Wat jammer, dat je je daar zo verveelt!

Niet te geloven, wat jij allemaal al hebt mee gemaakt in de paar weken! En wat schrijf je leuk, ik lees alles met veel plezier door. Je hebt ook diepe indruk gemaakt bij Jorik en Lotte, in de buurt van al die wilde dieren!
geniet er nog maar even van de komende tijd. Maar die tip heb je vlgens mij niet nodig!!!!!!

Groeten en veel liefs van Saskia, Ruurd, Jorik en Lotte.

ymie

Hoi marit,

Wat leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
Heel veel plezier nog!!

Liefs ymie

Anneke Wijnen

Tjee wat een belevenis weer, de jungle heb je ook overleefd. Het lijkt mij wel allemaal te gek, geweldig en ook zo gaaf dat we helemaal op de hoogte zijn, te gek om alles zo te lezen. nou marit liefs uit Blokker.
Doe voorzichtig.......

Mies

Heej Marie!
Heb je toevallig nog zo'n schattige tijger in je broekzak gestopt;) Mooie foto's hoor!!

Dikke smakkerd!!

Miep

Hey Baap!

Even een groetje vanuit het verre verre Nederland. Volhouden hoor! Je verhalen zijn echt super om te lezen!

Liefs,
Monique

Simone

Hey Maa!Echt onwijs leuke verhalen! Het klinkt echt geweldig!! Geniet er nog lekker van!!

xx

Marjolein

Erg leuk al je verhalen! Klinkt in ieder geval alsof je het heel erg naar je zin heb! Blijf ervan genieten he? Veel plezier nog daar!!

Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active