Marit in Thailand.reismee.nl

Sawatdee be mai thailand kaaaaaaa!!!! Oftewel gelukkig nieuwjaar~

Heee allemaal!!

Ik kijk er echt van op hoe vaak ik jullie op de hoogte kan houden!! Volgende week zal dit even anders zijn want dan zijn we in de jungle.. Geen internet dus!!

Waar was ik gebleven.... maandag was echt een saaaaaaie dag.Dusss daar ga ik verder ook niet op in.Het meisje uit abbekerk is iddd Marit... (VET leuke naam). Dinsdag begon het thais nieuwjaar!! Dat betekent 3 dagen water gooien en een soort cement troep en talkpoederop je gezicht smeren. Alle mensen zijn vrij en vieren feesten. Jeeps met achterin een paar tonnen water is geen uitzondering. Ik ben nog nooit in zon korte tijd door zoveel jongens aangeraakt!! hahahaahhaaha Ze houden je nl tegen, gooien water over je heen metemmers water, tuinslangen, water pistolen en smerenje gezicht onder. Ze doen dit wel heel liefdevol. Dat smeren staat geloof ik ook voor geluk. Ze wensen je hiermee een goed en gelukkig leven toe.

Wij gingen dinsdag met het bussie op pad. Grote ton erin en gaan met die banaan. Bij het eerst volgende dorpje kochten we bijna allemaal nog even een super waterpistool. Ook had onze leiding daar een ijsblok van ik denk 20 cm bij 50 om in de ton te doen (dus super koud water). Het feest kon toen beginnen. Tis echt zo geweldig, al die dansende mensen, muziek, auto's, scooters en ga maar door. Op de gewone 'grote' wegen wordt je zelfs aangehouden en we 'mochten' niet verder voordat er allemaal thaise mensen onze bus hadden bestormd:P Echt hilarisch..!!!
Er is nog een groep van greenway (organisatie) en die reden op gegeven moment voor ons. Ze kwamen ons ook ff natmaken enzo.. en opeens jatten ze met zn 3en ons ijsblok uit de ton (dat ding is echt niet licht). Wij als een malle erachteraan.,, maar t mocht niet baten. WEG ijsblok!! haha
Voor het feestvieren kregen we nog bezoek van 5 monniken. We mochten ze vragen stellen. Was super interessant. Later gingen we ook nog chanten. Onze leiding zei iets en wij moesten het nazeggen. Naa af en toe zijn het echt rare woorden, dus door en ik schoten in de lach. Echt weer iets voor ons!!! Maar gelukkig kregen we later op de avond en de volgende dag nog genoeg tijd om het goed te doen. Want we gingen dinsdagavond op een tempelcomplex slapen!

Toen we aankwamen gingen we even chanten met de monniken (ook een stuk of 8 kinderen van een jaar of 6 tot een jaar of 12.. echt onvoorstelbaar dat zij zon monnikenbestaan al moeten meemaken! Denk niet dat ze daar zelf voor kiezen). Zijwarener nu alleen in de vakanties om al even aan het monnikenbestaan te wennen. Na het chanten naar onze kamers... We sliepen dus met zn 6 en op 3 matjes!!!!! We hadden nog geluk dat we matjes hadden er waren er nl 6 voor een stuk of 22 mensen!! Angenieta zag die matjes en ging er gelijk met dr billen opzitten!! haha
Nou slapen ging dus echt NIET!!! Ook het feit dat er vlooien rondliepen, maakte hetniet gemakkelijker:P De andere meiden hadden redelijk geslapen, alleen door en ik waren snachts wakker. Gelukkig later nog wel een paar uur kunnen slapen!!
We moesten witte kleding aan. De combi marit en witte kleding gaat echt niet. We waren nog maar net op de slaapkamer, maak mn flesje cola open en t spuit over mn kleding. Weg mooie witte kleding. Gelukkig vond ik ergens in een hoekje in een doos met schoonmaakspullen babybadschuim. Daarmee mn kleding uitgewassen.. ging prima:P!!

Om 5 uur klonk de bel!! Eruit want we moesten weer chanten... Ik was echt super moe dus kon me echt niet concentreren. Later ook nog staand mediteren en lopend mediteren. Dit was wel heel bijzonder om mee te maken! Op gegeven moment werd een meisje niet goed. Begon te hyperventileren enzo. Ze werd helemaal van top tot teen gemasseerd (door een vrouw natuurlijk,. de monniken mogen dit niet) en toen ging het weer beter. Heel apart om mee te maken!!
Ook het eetritueel en smiddags nog een waterritueel meegemaakt. Was al met al een bijzondere ervaring, maar denk toch dat mediteren niet helemaal aan mij besteed is!! Het was ook wel jammer dat we tussendoor zoooo veel moesten wachten. Het is wel een ervaring die ik als gewone toerist nooit meegemaakt zou hebben, dus wat dat betreft wel heel speciaal!
Owja... elbrich en maike gingen nog even met de monniken een watergevecht houden. We hadden allemaal witte kleding aan dus toen de meiden nat waren, hadden de monniken echt de tijd van hun leven!! hahaahaha

Vandaag gingen we fietsen... Voordat we goed en wel op de fiets zaten was het alweer een halfuur later. Bijna alle fietsen hadden lege banden. Het was wel echt prachtig. We gingen langs de rivier en de omgeving is echt super mooi.
Maaaaar ook vandaag werden we natuur;lijk weer van alle kanten bekogeld met water poeder enz... door de locals!!! De mensen zien je aankomen op je fietsie, gaan met zn alle voor je staan, gooien water op je en besmeren je en dan mag je weer gaan.
Op de fiets was het NOG leuker dan in het bussie!! We konden nu alleen ons waterpistool niet gebruiken dus we konden heel weinig terug doen. Toen we thuiskwamen zagen we er net als eergister echt als zombies uit!! Helemaal doorweekt en helemaal vies van alle troep wat we op ons kregen!!

Hier nog ff wat leuke uitspraken van ons allemaal:

'Kijk, hij stopt zn kleine slurfie erin!!!' (Dorise over het olifantje die wat ging drinken uit een emmer water)

' He, wat?, hoe?, wanneer?' (Elbrich, de paniekzaaier. Jaaaaa erik en frank, zie jullie al denken... dacht dat ik een paniekzaaier was, maar ik val echt in het niet bij haar:P:P haha)

'Ow, dit busje is echt 1000 x leuker dan een connexxion bus' ( Sandra over ons bussie)

' Ahhhh, ik heb een monnik een knipoog gegeven!!!!!!' (Maike die helemaal in de wolken was van een monnik)

' Kleine slurfjes worden groot' (Angenieta)

' I do the trekking en the other meiden goes to the olifents' (ik in mijn beste engels!!)

Ow... kijk ook nog ff bij Dorise want die heeft prachtige verwoordingen voor wat we allemaal hebben meegemaakt!!!!

Tot slot nog over de thaise jongens.. NEEEEE geen leuke thaise jongens gespot. Ze komen echt bijna tot mn knieen... helaas pindakaaas!! (geluk voor jou mam!) Ben wel 1 x bestormd door een thais jochie van een jaar of 17 die mij wel even wilde insmeren en gelijk zoenen!!!! AAAAAAH gelukkig kwam Angenieta in actie, spoot m nat en toen vluchtte hij weg. IK BLIJ!!:D

nou mensen, tot later hea!

Liefssss

Reacties

Reacties

Mirne

Heejj Marie!!

Ow wat is dit toch leuk om te lezen, zo kunnen we je toch niet missen! haha. Je schrijft het precies zoals je het zegt. Ik hoor je het al zeggen ;)..

Jammer van die Thaise knullen! Maarja, we wisten al dat ze klein zouden zijn.
Nou meid Have Fun!! En we zien je snel weer ;)

X Mirne

jacq

ik hoor het al Marit jij vind dit veel te leuk . Kijk maar uit straks blij je er nog groetjes Pa

Lars

Hee Maarrrr,
Klinkt allemaal super zeg! haha! Wat een verhalen!

Jij en mediteren zie ik idd ook nog even niet voor me! Daar moet je veels te rustig voor zijn! haha!

Vieren wij aankomend jaar ook zo oud en nieuw? Haha

Veel plezier nog!!
Xx Lars

Danielle

Heeii Marit!

Wat heb je weer veel leuke dingen gedaan zeg!
Klinkt echt super gezellig en zo te lezen hebben jullie erg veel lol met zn allen!
Ik zie het ook allemaal voor me als je het zo vertelt, echt leuk!

Kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

Have fun in de Jungle!

xxx Daan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active