Marit in Thailand.reismee.nl

EINDELIJK!!!!!

Hee lieve mensen!!
EIndelijk de mogelijkheid om te internetten!! Ik dacht dat ik internet om de hoek zou hebben maar wij zitten net in het andere huis van de organisatie en daar is geen internet!! Toen wilde ik het gister doen mjaaaaaaa internetcafe was natuurlijk gesloten in het dichtbijzijnde stadje...

Nagoed.. ik begin aan het begin!!
Op Schiphol een en al verrassingen!! Linda en Stefan waren er om mij uit te zwaaien ( 'neehoor, ik zie je wel weer als je terug bent,' zei ze)..!! Ook was de nieuwe vriendin van mn broer er die ik nog nooit had gezien, dus dat was wel heel leuk!!!!!!
Om uur of half 4 een beetje gespannen naar Schiphol. Daar dus nog even met mijn ouders broers en de hele reutemeteut wat drinken. Dorise haar vader en broertje waren er ook!!

De reis was goed verlopen! De vlucht naar London vloog echt voorbij. Mooi ouwehoeren en de steward even vrolijk pasen geleerd. Ook ging ik heel enthousiast whoehoee roepen en klappen toen we aankwamen... Ik was alleen de enige, dus iedereen om ons heen begon te lachen en dorise kroop even onder de stoel van schaamte!! (geweldig toch!!):P

Reis naar bangkok verliep prima, altijd even spannend of je backpack er is, maar gelukkig die waren er... Ook tussendoor het kaartje en kadootje van mn tante uitgepakt!! Super lief en heel erg bedankt!! Het is me gelukt om het niet eerder open te maken!!:P
Toen nog naar het huis... naaa dat was me nog een reis joh!!! Wij dachten mooi in een touringcar vervoerd te worden (die zagen we overal rijden) maar neehoor.. wij mochten in een rammelbakbus die nog net niet uit elkaar viel!! Wel leuk want we zaten zo wel tussen de lokale bevolking. Het verkeer is iddd chaotisch.. mensen halen elkaar rechts en links in.. een auto die nog op 10 cm van de bus remt is geen uitzondering!! hahaha
Goed.. toen waren we in singburi aangekomen. Daar zou iemand ons opwachten die MARIT zou roepen. Nou mooi niet dus. Gelukkig hadden we een nummer en konden we bellen... maaaaar we hadden nog geen beltegoed EN geen thaise baht (we moesten nl opschieten om nog deze dag door te reizen aangezien het al uur of 4 was!). Gelukkig zijn de mensen hier zo lief en behulpzaam dus de buschauffeur belde het nummer en nog geen 10 min later werden we opgehaald!! Niet met een taxi of een bussie.. NEE in een jeep met overkapping..!! haha dat was echt een avontuurtje omdat we naar de middle of nowhere reden en dorise en ik toch niet helemaal zeker waren of we wel bij de goede waren in gestapt!!

Gelukkig kwamen we na een kwartier door smalle zandweggetjes en vooral donkere weggetjes bij het huis aan!! We gingen al snel slapen want we waren echt gesloopt!!!!!! De hitte, afscheid nemen van t thuisfronten alle indrukken doen wel wat met je!!

Ons verblijf ziet er prima uit, we hebben allebei een stapelbed en 3 vans om een beetje verkoeling te krijgen. Het is hier echt HEEEEL warm. Jullie zijn straks nog bruiner omdat wij steeds in de schaduw zitten:P
We hebben het heel gezellig met 4 andere nldse meiden! Verder zijn er een paar zweedse, franse, belgische en duitse mensen!

De eerste dag hebben we langs de rivier naar het dichtstbijzijnde dorpje gelopen in de volle zon!! We zitten wel echttussen de lokale bevolking wat wel erg leuk is! De 1e dagen heb ik geen toerist gezien!! S middags hebben we bij iemand armbandjes gemaakt van kokosnoten kraaltjes! Heel gaaf om te zien hoe ze die kraaltjes boren uit de schil van een kokosnoot.

De 2e dag zijn we naar Ayuthaya geweest, de oude hoofdstad van thailand! Allemaal tempels gezien die wel heel erg mooi waren!! Ook een gouden budda van iets van 16 m. Heel indrukwekkend. Daarna lunchen.. oja het eten... RIjst... rijst... rijst.. rijst... en rijst... sochtends smiddags en savonds.. Dus jaa mam.. als ik terug kom graag weer hutspot met een lekker balletje gehakt:P haha Gelukkig smaakt het verder wel allemaal goed en maken die verschillende gerechtjes voor bij de rijst, het eten van de rijst wel weer goed!! Ontbijt is ook prima te doen. Dan is het trouwens niet altijd rijst.. Gister hadden we sandwiches en die dag ervoor broodjes ei.. Vandaag pannekoeken, dus dat was wel prima!! Ook krijg je na iedere maaltijd wel ananas en watermeloen, met dit warme weer heerlijK!!

In ayuthaya hebben dorise, ik, elbrich en maike nog olifant gereden! Mooi om een keer mee te maken maar ik hoef het niet nog een keer te doen. Ook nog naar een olifantenverblijf geweest, commercieel maar wel heel leuk om te zien!! Ze gingen ook olifanten wassen in de rivier en er waren een aantal hele schattige lieve kleine olifantjes. De jongste was 6 dagen!! Dorise maakte toen nog een prachtige opmerking toen het kleine olifantje water ging drinken uit een ton... 'kijk hij stopt zn kleine slurfje erin!!' hahaha wij lagen helemaal dubbel. Dit gaat ze nog heel vaak horen!!
Een andere olifant is zwanger. We mochten haar buik even voelen wat echt super bijzonder was. Je voelde het gewoon bewegen! Ze moest nog een maand *na 25 maanden zwangerschap*.
Daarna nog gegeten op een boot op de rivier en we gingen karaoke doen. De nlders en de belgen waren natuurlijk keihard aan het bleren en de rest was stil! Echt geweldig was dat! We moesten ook nog 1.5 uur terug rijden en in ons bussie (wat trouwens ook een heel krakkemikkig ding is, maar wel heel gaaf om in te zitten, foto's volgen nog) gingen de hollanders vrolijk door met zingen!! VOlgens mij werd iedereen gestoord van ons, maar wij hebben ons wel vermaakt! (vader jakob in 5 verschillende talen zingen bijvoorbeeld, we hebben ons rot gelachen!!).

Gister hadden we eerst thaise les! Dit was echt zo leuk!!!! Die uitspraak is echt geweldig grappig en wij deden natuurlijk heel goed mee!! Daarna zijn we in sinburi geweest. Toen een monument van de helden van de birma oorlog bekeken en naar een tempel. Zoals ik al zei is de bus al een daggie ouder en hij wilde dus ook niet meer starten (gebeurd wel vaker alleen deed ie het nu echt niet meer). Dus de lokale bevolking ging ons aanduwen!! Wederom lachen dus:P
Ook zijn we naar de shoppingmall geweest en hebben we eindelijk!! gezwommen in het zwembad van dit stadje! Daar waren we echt!!! aan toe... het is zoooo warm en we hebben bij ons huis geen zwembad.. wel een rivier maar die is niet schoon! We zitten daar trouwens wel heel vaak sochtends even te lezen of te kletsen. Er staat daar meestal een lekker windje en je kunt daar heel gezellig zitten.

Vandaag zijn we eerst naar een weeshuis geweest. Heel armoedig. Kinderen slapen op de grond en sommige verdiepingen staan zowat op instorten. Helaas hebben de kinderen vakantie dus waren ermaar een stuk of 20. Hier ga ik over paar weken ook heen maar dan waarschijnlijk voor restauratie etc. Weet niet of ik dit leuk vind dus kijk nog wel ff of er miss nog andere mogelijkheden zijn waar wel kinderen zijn!!

Weer thaise les gehad vandaag en thais gekookt!!! HEERLIJK!!! Voelde me weer helemaal kind toen we zon lekker prutje mochten maken en fijnmalen in een bloempot:P

Nou mense.. ik moet stoppen want anders is mn hele verhaal straks weg als internet uitvalt!!

tot laterrrr!!

liefssss

Sawatdeekaaaa

owjaaa bedankt voor de lieve berichtjess!! ga zo door!!!!!!!!!!!

Reacties

Reacties

Mitzidepitzi

Hey! Lekker warm he, 40 graden! Welkom in dit deel van de wereld! Xx

Vera

Klinkt super Maa!

Volgens mij ga jij echt de meest toffe avonturen beleven! En wat een lieve mensjes hea?!

Lin

Hee meis!

Super dat je het zo naar je zin hebt!! :D
Geniet er lekker van!!

xxx Lin

mam

He meissie, ik had al gehoord dat het prima ging, maar na dit verhaal weet ik het zeker. Je gaat super genieten. En wat de hutspot betreft ,zul je moeten wachten tot de winter ,maar lakker piepers, groente en een gehaktbal is ook niet te versmaden toch!!!??
Heel veel plezier verder en heel veel kusjes van pap en mij

bram

jeetje, wat een verhaal!! echt super dat je nu lekker zit op de plek waar je moet zijn!! leuk om de verhalen zo te lezen over het reizen.. elke keer weer nadenken of je wel in de goede bus bent gestapt, en had je moeder niet altijd gezegd dat je niet zo maar bij een vreemde in een mooie jeep moet instappen :D
Heel veel plezier nog en ik zie je volgende verhaal wel weer! ;)
x

Mies

Dag lief marietje!
Volgens mij mis je ons helemaaaal niet!
Indrukwekkende eerste dagen heb je gehad volgens mij, geniet er nog lekker van verder!
Al leuke Thaien gespot?
Kussss!!

Milner

Daag lieve Marie!

Wat een verhaal, maarja dat mag ook wel na 5 dagen ;).. Wat ga je een boel dingen beleven meis..
Have Fun!

Kus en een knuffel
Mirne

ps Ik wil ook wel weten of je leuke (lange) Thaien heb gespot =)

Richard

Die Marit! Die heeft het helemaal naar dr zin! Veel plezier daar, vergeet geen foto's te maken! Enne ja, we horen snel wel weer van je! xxx

Lars

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar,
Wat een verhaal zeg! Echt zo erg jou:P, alsof je het me gewoon aan het vertellen bent! haha! Maar klinkt echt super cool allemaal! Ben echt jaloers op je! Geniet van alles daar, en we spreken elkaar snel weer!

Kus Lars

Anneke Wijnen

Hoi Marit, Je bent net weg, en al zoveel beleefd.
Klinkt allemaal tegek...geniet er maar van.
groetjes en een dikke knuffel van Jasper

sebas en jitske

heyhey
al veel dingen beleefd in een korte tijd.
geniet er lekker van.

groetjes xx sebas en mij

Danielle

Heeii Marit!

Wat leuk om je verhaaltjes te lezen, je hebt al veel mee gemaakt zo te zien, leuk hoor!
Geniet ervan en tot het volgende verhaal!

xxx Daan

Randy

he marit, zie dat je aan het genieten bent aan je verhalen. hou dat vol, goedkope kaarten outdoor zijn al op dus moet je wachten tot je terug bent.
en denk erom he doe voorzichtig daar ze zijn nogal taai !!!!!

jiska

hey meissie
wat een verhaal. klinkt als een toppertje en als je bedenkt dat t pas net begonnen is.... dat wordt alleen maar beter!
geniet ervan.
erg denk om bij die kids te zijn en te zien hoe slecht het kan zijn. zet je wel ff met beide benen op de grond, denk.
veel liefs van ons 4tjes

Marly

Heey Marit,

Geweldig je verhaaltje. Moet gelijk weer terug denken aan mijn tijd daar.... Aan de hitte wen je nog wel, net als het eten. Dit ga je over een paar weken meer waarderen! Straks heb je geen eens meer behoefte aan mams hutspot haha. Leuk berichtje, ga zo door..
Geniet ervan!

Liefs Mar

ineke

marit, het klinkt allemaal leuk. Geniet van de warmte, hier is het lekker koel! maar de zon schijnt ook....
Geniet en ik weet verder niks....

Mariska

Marit!
Wat super om je verhaal te lezen, ben ook wel erg benieuwd naar de foto's! Kun je al een beetje wennen aan de hitte? Zo te horen hebben jullie het erg gezellig! Geniet maar lekker en doe de groetjes aan Dorise!
xx Mariska

Femke

Hi Marit!

Woe al een echte avonturier! Zie je over een paar weekjes wel weer met spleetoogjes en van die gouden ringen om je nek terugkomen..

Liefs, Femke

Anne

Hej Marit!!
Leuke verhalen meid! Wat zal je t naar je zin hebben!
Veel plezier hea?! Leuk om over je avonturen te lezen :)
XX Anne

Miep

Hey Baap!

Wat een avonturen heb je al beleefd! Heel erg leuk om te lezen. Ben toch stiekem best wel een beetje jaloers!

Veel plezier!

Liefs,
Miep

Lissy

Heej lieverd!
Leuk om je verhaal te lezen! Je hebt al heel wat mooie dingen meegemaakt :D! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoor!
Wij hebben inmiddels de sleutel van de emmalaan, dus vandaag wezen behangkrabben ;)! Morgen gaat de grote klus beginnen, dus wel spannend allemaal!
Heel veel plezier nog daar! Geniet!
Kus!

Rein

Hey topper!

Zo te zien zit je in lemon house! ? Echt cool daar he, hoop dat ik niets teveel heb gezegd... Geniet ervan en wacht op je volgende verhaal :)

Liefs,
Rein

Paula

Hoi marit,
Mooi verhaal zo. Went de warmte al een beetje?
Ik heb je foto's ook gezien nu. Zo heb ik een mooie indruk van een paar dingen die jij gezien hebt. Leuk! Jullie verblijf lijkt behoorlijk luxe als ik het zo op de foto bekijk. Zal de komende weken nog wel anders worden misschien. Nou geniet jij maar lekker verder van al je nieuwe indrukken.
Veel liefs Paula

Lyanne

Heej Marit,
Mooie foto's en een leuk verhaal om te lezen! Geniet ervan, ik denk dat dat wel gaat lukken. En suc6 met de hitte... hier in Nederland is het dan weer warm, en dan weer koud (je mist niks dus!!).
Liefs Lyanne

ymie

Hoe marit,

Hoe gaat het nu met jou??
Mooie foto's en leuke verhalen..
Ben helemaaaaal niet jaloers;-)
Nee hoor goed om te lezen dat jullie zo genieten,
Blijf dit vooral doen.

liefs ymie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active