Marit in Thailand.reismee.nl

Tsja.. daar zit je dan na een GEWELDIGE REISSSS!!!!

Hee allemaal!

Tsja.. daar zit je dan.... weer terug in Nederland.. geen ' hier een bericht vanuit het zonnige nederland' NEE gewoon regen en onweer..!!! SUPER terugkomst!! hahaha..

Moet zeggen dat ik alles en iedereen enThailand zelfwel mis hoor!! Hier is iddd alles weer normaal, alsof ik niet weg ben geweest!! Maaaaaaar ik ga in dit verhaal niet lopen treuren, want ik heb gewoon een TOP tijd gehad!! En aan alle leuke dingen komt een eind.. of je nou een jaar of 9 weken weg bent!!

Ik zal jullie nog even bijpraten over de laatste 2 weken!
Dinsdag 25 mei gingen we met dezelfde mensen als waar we mee gekomen waren (toevallig) naar ko tao. Even alles afrekenen en gaan. Door en ik hebben voor die drie dagen echt heeeel weinig betaalt. Sowieso was de overnachting maar 100 B (2.5 euro ofzo) en Num (de barman die alin hetverhaal hiervoor genoemd werd) heeft ook een aantal dingen gewoon niet op de rekening gezet! Nou prima als je het mij vraagt! (wat hebben we het toch goed als vrouw zijnde!). Kreeg ook nog het email adres van Num met daaronder ik mis je in het thais!! hahaahaha Toen we eindelijk wegreden, werden we hevig uitgezwaaid door num en poppy (poppy is de andere barman). Ze vonden ons zooooonn leuke groep:P Wij dachten van ze af te zijn maar niets was minder waar... We zaten nog maar net in de laadbak van de jeep of ze kwamen al achter ons aan op de scooters (er waren gewoon nog een stuk of 5 gasten bij de accommodatie die dus niets konden bestellen oid vanwege de barmannen die wegwaren, maargoed dat terzijde:P). Op gegeven moment moesten we in een minivan en namen we voor de 2e x afscheid.... MAAR Num stapte gewoon bij ons in de minivan en poppy ging achter onze minivan aan!! Kortom,,, ze hebben ons gevolgd totdat we toch echt met de minivan de boot op moesten! Overladen met fruit wat ze daar voor ons gekocht hadden zeiden we voor de derde keer toedeledokie en gingen we op pad naar krabi!

Vanuit krabi met een bus die zon beetje op elke hoek van de straat stopte om mensen op te pikken, dus dat duurde een eeuwigheid. Op gegeven moment zat de bus ook echt bomvol.. maaaar toch wist de busman er nog meer mensen in te proppen door met 3 personen op 2 stoelen te zitten. ZOOOO gevaarlijk maargoed..
Uiteindelijk nog een nachtboot moeten nemen naar ko tao! 1 zaal met allemaal matrasjes en kussentjes. Ik heb daar echt heeerlijk geslapen! maar 1x wakker geworden door hevig gewiebel van de boot (bleek achteraf storm te zijn).

Op ko tao de eerste avond nog 'the beach' gekeken! Wat natuurlijk super leuk was omdat wij een week eerder op dat strand zijn geweest!! Verder hebben we op ko tao nog een discover scuba diving gedaan. 40 minuten gedoken en voorafgaand een hele uitleg over wat je wel en niet moet doen en over je uitrusting! Was vrij zenuwachtig, maar het ging eigenlijk heel erg goed! Heel bizar dat je gewoon onder water zo goed kan ademen. Mooi koraal en vissies gezien. Moet wel zeggen dat ik iets meer van de onderwaterwereld had verwacht. Nu gingen we ook maar 6 meter en was ik meer bezig met het duiken dan het om mij heen kijken. Misschien als ik het ooit nog eens ga doen zal ik het weer anders ervaren. Door en ik zijn na ko phangan ook weer terug gekomen naar hier omdat we het een zeer relaxed eiland vonden en we gehoord hadden dat ko samui niet zoveel aan was. Dus door heeft toen nog haar open water course (3 daagse duikcursus) gedaan. Ik niet omdat ik een ontstoken teen had (plekje op mn teen van de flippers die is gaan ontsteken) dus dat leek mij niet zo heel fijn. Plus dat ik er toch wel een beetje tegenop zat. Had er super veel zin in maar toen t puntje bij het paaltje kwam bedacht ik dat ik misschien wel veeel liever de hele week niks ging doen en genieten van mn laatste weekie. Dus dat heb ik ook gedaan! Maaaar vertel hier later meer over... eerst nog ko phangan!

Na 2 dagen ko tao gingen we nl even naar ko phangan voor de famous fullmoonparty! Toen we daar aankwamen kwamen er gelijk allemaal mensen op ons af voor accommodaties. Wij hadden er nog geen 1 dus dat was mooi. We hadden er 1 uitgekozen en gingen met hem mee... We zijn hier wel geteld 10 min geweest en toen weer weggevlucht. Het zag er gezellig uit, privestrandje.. 5 minuten vanaf het strand van de fullmoonparty.. mooie huisjes.. Tenminste dat dachten we.. de huisjes die nog over waren waren of 1000 B (te duur dus) of.. zevielen zowat uit elkaar. Gaten in de muren een mierennest op de klamboe en ga zo maar door. Door en ik besloten dus ergens anders heen te gaan. Didi.. nederlands meisje die we kennen van het twinhouse, belde mij net op dat moment dus zijn we naar het resort gegaan waar zij overnachtte. WAAUUWIE!! Dat was echt super! 2 zwembaden, heerlijke bedden , aan de zee. Zag er gewoon super uit! En nog goedkoop ook!! Was wel verder van het haat rin strand(fullmoonparty strand) af maar je kan zo een taxi nemen enals je met zn alle gaat kost dat ookzowat niks!)
Die avond (avond voor fullmoon) gelijk al gaan partyen op haat rin. Deze avond was het al gekkenhuis! Dronken mensen, drukke mensen, mensen die halfnaakt op een gozer aan het rijen zijn.. echt heel bijzonder om te zien:P!! Fullmoonparty zelfs was het toppunt van gekheid. Het hele strand stond vol dansende mensen, zingende mensen, mensen met de bekende buckets (cocktails in eenemmertje waar wij normaal een zandkasteel mee zouden bouwen)in de hand,slapende mensen (er was zelfs een afgebakend slaapgebied!),mensen die mushroomshakes hadden gedronken en in combi met drank zwalkend over het strand liepen, mensen die aan het zoenen waren in het water, waar daarvoor gewoon gozers stonden te plassen... We hoorden later ook nog dat er mensen verzopen waren gewoon doordat ze zo dronken waren! Ik heb mn ogen uitgekeken! De muziek was wel heel lekker, dus hebben volop gedanst. Balen was wel dat mn teen ontstoken was. Nadat er drie mensen OP mn teen gesprongen waren, was ik er echt klaar mee!! Al met al wel cool om mee te maken, maar ik denk niet dat ik er elke maand heen zou gaan!!!

Op ko phangan ook nog even scooters gehuurd. We gingen samen met didi en emiel op pad. Hele mooie stranden gezien en moesten de hele tijd heuveltje op, heuveltje af. Maaar voor mijn prive chauffeur chickedoris was dit geen probleem!! Aan het eind ook nog even gereden, geeft toch wel een kick. Maar toch was ik er niet zo happig op.. We hebben echt zooooveeeeel mensen gezien die een scooterongeluk hadden gehad. Elke dag hoorde je wel een paar verhalen van mensen die zelf verwondingen hadden of die iemand kende met verwondingen. Niet te geloven. Het staat er ook om bekend dat dit eiland slechte wegen heeft. Maargoed, bij ons is alles goed gegaan en we hadden een super fijn daggie!

Na ko phangan dus weer teruggekeerd naar ko tao. We waren niet de enige. De boot was bom en bom vol... verbaasde me niks als die boot nog es zou gaan zinken!! Maargoed levend en wel weer aangekomen op ko tao! Deze laatste dagen echt helemaal NIKS gedaan... Heerlijk geluierd op het strand met wat mensen die we kenden van de dormroom. Een dormroom is een kamer waar je met zn 8en kan slapen. Omdat Door de cursus ging doen hadden we gratis accommodatie (daar heb ik lekker van mee geprofiteerd, je moet soms geluk hebben!!). Maar de bungalows waren allemaal vol dus moesten we 1 nacht in een dorm slapen. Leuk om mee te maken en we hadden zelfs airco!! Was alleen niet zo blij met mijn buurman die om 8 uur sochtends al redbull ging drinken (zorgde voor een aangenaam geurtje NOT).

Maarr.. er zaten ook 2 engelse meisjes en een nederlander en een oostenrijks meisje. Met hun dus lekker gerelaxed wanneer Door aan het duiken was. Achteraf blij dat ik de cursus niet gedaan heb ook omdat ze een boek moest leren en huiswerk moest maken. Had ik echt geen zin in gehad mn laatste daagjes! Door was wel heel enthousiast dus wie weet ga ik het ooit nog wel eens doen!
'sAvonds gingen we vaak nog even naar een bar! Was super gezellig! 1 avondje waren door en ik behoorlijk 'gezellig' en hebben we de tango door de dansende massa heen gedanst! Echt grappig.
Laatste avondje met Door ook nog even flink gedanst met door en het oostenrijkse meisje karin! Was erg gezellig!
Ben de eenalaatste nacht trouwens nog uit mn bed gedonderd!! Geen idee waarom maar opeens lag ik daar bovenop de lege waterflessen!! Begon eigenlijk alleen maar hard te lachen en Door keek echt zo van ' waar ben jij in godsnaam mee bezig!!' Ben ook eigenlijk zo weer op bed gaan liggen en verder gaan slapen! Na bijna 9 weken begon ik dus toch wel mijn 2 persoonsbedje te missen!

Ook nog een hevige slipper 'ruil' gedaan. Ik ging met mn goede gedrag nog even een boekje kopen om de laatste dagen mee door te komen.. hoor een scooter weggaan.. kijk naast me.. slippers WEG! (mn oude vertrouwde versleten slippers die ik al 4 jaar heb en eigenlijk geen afstand van kon doen). Slippers worden hier om de haverklap van elkaar gejat.. dus.. ik.. braaf meisje als ik ben.. heb toen maar de slippers gepakt die er nog stonden (leken heel erg opd ie van mij dus waarschijnlijk had die gozer niet eens met opzet mijne gepakt).. kon moeilijk zonder slippers terug gaan..Maaaar deze waren veel te groot. Ware het niet dat ik savonds een boomlange nederlandse duikinstructeur tegenkwam die ook slippers had 'gepakt' die voor hem te klein waren! Dusss hebben wij maar weer omgeruild en was iedereen blij!:-) Geweldig toch!

Op 4 juni om half 10 moest ik gewoon AFSCHEID nemen van die gekke door!!! Echt heel vreemd om elkaar n dikke knuffel te geven en dan weg te gaan (zie geweldige foto van het afscheidsmoment op de site van Door). We hebben een super tijd gehad met elkaar!! Nu is Door gewoon nog ff lekker verder aan het reizen en ga ik naar huis. Was wel even moeilijk, maaaar we hebben er geen jankpartij van gemaakt!!

Bij de boot zag ik Marit weer (van het twinhouse). Ze smste dat ze ook op tao was en dezelfde dag als mij naar bangkok ging. Met haar dus naar Bangkok gereist. De bootreis was echt heerlijk!! Nog even de wind door je haren, genieten van het zonnetje en de omgeving met in je achterhoofd het idee dat de reis er gewoon bijna op zit!! Daarna nog weer een uurtje of 7 met de bus naar bangkok gereist. Het was daar inmiddels weer rustig dus ik had besloten om in de buurt van khoa san road te gaan slapen (DE bekende backpackersstraat van bangkok). 's Avonds nog even op khoa san road gewinkeld met Marit en daarna mijn luxe hotelletje opgezocht om daarna in een lekker groot 2 persoonsbed te gaan slapen!
Volgende dag vrij op tijd wakker. Even mn hele backpack reorganiseren en daarna nog even een uurtje op pad geweest met een tuk tuk. Wilde eigenlijk naar grand palace gaan lopen maar kwam een man tegen die zei dat dat gesloten was tot 1.30 ivm bezoek van de royal family (volgens mij was het een onzin verhaal maargoed). Dus heb toen maar een tuk tuk gepakt. De chauffeur heeftmij in een uurtje wat tempels laten zien. Was niet heel bijzonder omdat ik al HEEL VEEL tempels heb gezien!
Na dat uurtje moest ik mij haasten naar het gran china princess hotel. Ik ging namelijk de fietstocht van co van kessel doen!! Natuurlijk was het heel druk en deed ik er 45 min over ipv 10 min. Wat een chaos dat verkeer zeg! Maar ik was de enige dus ik had een prive gids tot mijn beschikking en daarom maakte het ook niet uit dat ik 5 min later was! De gids was een super lief thais meisje waar ik onwijs mee kon lachen!
De tocht was heel leuk!!! Eerst een tijdje door china town gefietst. Hele smalle weggetjes en paadjes en af en toe fietsten we gewoon over de marktjes heen. Met zon fietstocht zie je het echte bangkok en niet de toeristische plekken. Ik heb heel weinig of eigenlijk geen toeristen gezien tijdens de fietstocht! Bijzonder om te zien hoe mensen leven hier!! Je hebt hele rijke mensen maar ook echt hele arme mensen. Op gegeven moment stopten we ergens omdat we langs een klein kindje gingen (en ze wist dat ik de thaise kindjes schattig vind). Even verderop lag er een verstandelijk gehandicapte man op een kleed in een soort karretje. Zodra ze mij zagen, tilden ze hem naar binnen. Vroeg later ook aan de gids of het schaamte was. Zij dacht zelf van niet maar zevertelde weldat dit soort mensen in die arme wijken geen cent van de regering krijgen. Elke dag gaan de mensen met die man naar de tempel om te bidden voor geld, verzorging of eten. Ik vond dat best schokkend. Het stonk daar ook heel erg (urinelucht etc.) dus ik denk echt dat hij er slecht aan toe is...
Maargoed, buiten deze armoede die ik regelmatig zag, heb ik allemaal mooie dingen gezien. Ook nog op een longtailboat over de rivier wat wel even lekker was als je een heel stuk gefietst had!!

Toen ik na 5 uur weer terug kwam bij het beginpunt, ging ik gelijk door naar het vliegveld!! Bye bye bangkok, bye bye thailand!! Die 9 weken zijn zooo snel voorbij gegaan!! Niet te geloven! Als je daar bent denk je steeds van.. ahh valt wel mee.. 9 weken is hartstikke lang.. maar opeens heb je nog maar een week en even later sta je gewoon op het vliegveld om terug te gaan!! Heel bizar!!
Gelukkig is de vlucht helemaal goed gegaan, geen gekke dingen en ik kwam zelfs eerder aan dan verwacht. Dusss ik helemaal zenuwachtig omdat ik iedereen weer ging zien... Had mn backpack al heel snel dus ik rende gelijk naar de uitgang.. kom ik door de deuren.. is er nog niemand!!!!!!!! hahahaahahaha dat kwam omdat ik dus een halfuur ofzo eerder aankwam!! Gelukkig kwamen na een paar seconden mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes aanlopen en 5 min later ook mijn lieve mama papa en broer!! Heel fijn om iedereen weer te zien!!!!!!
Thuis nog even met zn alle mijn moeders appeltaart gegeten en gevierd dat ik weer heelhuids terug ben gekeerd!!

Ik kijk terug op een geweldige reis die ik nooit zal vergeten!! Ik denk ook wel dat ik ooit nog eens zoiets reis ga maken!!
Lieve mensen, bedankt voor alle berichtjes die jullie mij gestuurd hebben! Vond het geweldig om te lezen! Tis zo leuk als je je mail opent en ziet dat er weer wat mensen gereageerd hebben!! Bedankt!

Nu weer terug naar het normale leven!! Gelukkig komt de zomer eraan (hoop ik tenminste) en dan kan ik mooi weer ff bijbruinen!:D JUUH!!!

nou... toedeledokie, tot ziens en allemaal een hele fijne zomer!!

liefsss Marit!!

Reacties

Reacties

Vera

Koh Samui niet leuk? Vond het juist 1 van de mooiere eilandjes!! Maar ja, smaken verschillen ;-)!

En de buckets of Love haha! Bij de fullmoon party! Echt grappig ;-)!

Maar fijn dat je t zo tof hebt gehad! Ben heel benieuwd naar de rest van je verhalen! Maar snel weer eens afspreken! X

Anneke Wijnen

Hoi Marit

Geweldig wat je allemaal beleeft hebt, volgens mij raak je er niet over uitgepraat, een hele belevenis geweest. Nu weer afzien terug in Nederland,maar ja aan alles komt een eind, tot gauw groetjes uit Blokker

Els & Rich

Marit, wat een prachtig verhaal weer!
Nu maar weer genieten van het.. tja, ietswat regenachtige kikkerlandje ;)
Tot gauw! xxx

linda

hey marit, welkom thuis! Vond het leuk om je enthousiaste verhalen te lezen en zo een btje met je mee te genieten.
groetjes linda.

Ruud en Mies

Tsja.. nou zul je je weer met ons nuchtere hollanders moeten vermaken Marie.. Das ff pech hebben! Maar gelukkig is het weer hier net zo prachtig als in Thailand.. ahum..
Liefs!

Mirne

Ow heerlijk die verhalen, wat ga ik die missen, maarja ik kan ze nu gewoon weer van jou aanhoren.. =D! Ik ben blij dat je een top ervaring heb gehad en dat je natuurlijk weer heelhuids terug bent!
(K) Liefs

Opa Goutier

Na dit alles gelezen en de foto's gezien te hebben wil ik je bedanken dat ik dat alles mee mocht lezen en zien'MARIT doe net als Linda en maak er een mooi boek van. Nogmaals bedankt.
Fam.Goutier

Miep

Baap,

Je reis was fantastisch om te lezen! Je avontuur is wel erg aanstekelijk......*ik wil ook* maar ja, dat zit er niet echt in. Wie weet.... Tot snel he!

Liefs,
Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active