Marit in Thailand.reismee.nl

Weeshuis en Chiang Mai!

Sawatdeekaa!!! Tis alweer 2 weken trg dat ik een verhaaltje heb geschreven dus t moest er maar weer es van komen! Is alweer zoveel gebeurd!!!!!

De meiden zijn inmiddels aardig gewend met het slapen met mijop de kamer. De 1e nacht was ik op tijd te bed gegaan en werden zij bij thuiskomst vergezeld van mijn gemompel in mn slaap. Er zouden rode beestjes op mn lichaam lopen dus het licht moest vast en zeker uit blijven!! Echt heel apart, weet er zelf nl helemaal niks van! Gelukkig bleef het bij deze ene keer en zijn ze verder niet bruut verstoord door mij!

Goed, het vrijwilligerswerk! Afgelopen maandag een week terug mee begonnen! Er zijn de afgelopen 2 weken echt heel weinig kinderen geweest (5 of minder) dus besloten Door, Maike en ik ons maar te richten op het opknappen van kamers. De 1e dag heb ik smiddags nog met wat kindjes Uno gespeeld maar verder ben ikeigenlijk alleen maar bezig geweest in de kamer met winnie the pooh. Nooit geweten dat mijn tekenkunsten nog zo op peil waren!! Eerste week heb ik mij vooral op lollifant gericht en de afgelopen dagen heb ik konijn op de muur weten te schilderen!! De kamer is onwijs leuk geworden! Door en Maike hebben ook een aantal vriendjes van winnie gemaakt en tis helemaal leuk! Een ander meisje had geld opgehaald om de vloeren op te knappen (dmv neerleggen van een soort zeilen) en wij kregen winnie the pooh zeil om het helemaal compleet te maken! Super leuk!!

Wat wel bijzonder is, is de thaise manier van werken. We gaan om 9 uur weg maar voordat we bij het weeshuis zijn (wat eigenlijk maar 20 min rijden is) is het 8 van de 10 keer al een uur of half 11 (verf halen, mensen droppen die op het station moeten zijn, zeil halen etc.). Om half 12 gaan we alweer lunchen, dus je kan maar een uurtje werken. Vervolgens een uur lunch (wat we na 2 dagen wel hebben weten trg te brengen naar een halfuur..) en dan nog van 1 tot half 3 werken. Maar op woensdagmiddag gaan we niet (elke woen middag is zwemmen in sing buri) en afgelopen donderdag gingen we ook maar een half dagje. Kortom, er is vind ik weinig tijd om echt ff aan de gang te gaan.
Daarom hadden Maike en ik besloten om die donderdag ons te laten afzetten bij het weeshuis en zelf terug te gaan met een taxi. Ik dacht toen even veel te gaan doen maar liep even anders. Was druk bezig met het tekenen van konijn.. stapte even naar achter om het totaalplaatje te zien en schopte toen vezelf het bekertje verf om! Op ongeveer elke plek in de kamer lag nog het oude zeil, alleen natuurlijk waar het bekertje viel was het zeil al weggehaald. Wat betekent dat de verf dus doodleuk door despleettussen de houten planken door naar beneden droop in het leslokaal eronder. En niet zon klein beetje ook!!(ik blij dat die kids nog vrij hebben!!!!!!). Dus heb daarna een halfuur met thinner en oude kleding zitten boenen om de mooie paarse kleur op de ozo mooie witte vloer te verwijderen. Wat trouwens nog een gelukkie was... de kinderen DIE er waren speelde op een meter afstand Uno.. *thank god*

Over het algemeen wel heel blij dat ik dit heb gedaan! Leuk om iets voor een weeshuis te kunnen betekenen. Het is nog lang niet wat het worden moet want de jongenskamer bv ziet er nog steeds niet uit. Wie weet wat andere vrijwilligers hier nog aan kunnen doen!
Genoeg over het weeshuis, want omdat het zo rustig was zijn Maike, Door en ik van donderdagavond totmaandagavond naar Chiang Mai geweest!

Was echt een geweldig weekend! We begonnen al op het station. 'De bus rijdt niet want hij heeft een ongeluk gehad'. OKeeeeeeee.... en wij moeten nog weg!!!!!!!!
Nagoed, gelukkig hielp 1 van onze coordinaten ons op weg door een taxi te regelen naar een plaatsje verderop. Daar nog ruim een uur gewacht op de 1e de beste bus naar chiang mai. Geen VIP bus zoals ze ons hadden aangeraden maar een bus voor 330 baht ipv 500. Primaaaaa, instappen maar! Ik zat natuurlijk weer naast een vriendelijke maar zeeer stinkende man. Oordoppies in en gaan maar... gelukkig ging er later iemand naast de meiden weg dus kon ik snel daar heen sprinten, zodat we met zn 3tjes op de achterbank zaten. Vrij relaxed want ik kon mn lange stelten mooi in het middenpad gooien!
Na 8,5 uur rijden kwamen we om ongeveer 04.30 aan in Chiang Mai. Tuktuk gepakt en op naar het guesthouse wat we hadden uitgekozen.
Prima guesthouse met zelfs een zwembad kwamen we de volgende dag achter!
Daarna heeeeel snel slapen want zon bus ligt niet heel comfortabel na wat uurtjes..

Na een heerlijk ontbijtje 2 tempels bezocht. Super mooie tempels en mooi versierd met soort van mozaik. Ook nog naar een zijde en zilver fabriek geweest. 's Avonds zelfs naar NOG een tempel geweest die eigenlijk heel erg leek op de vorige 2:P. Dus toen waren we wel weer klaar met de tempels, op naar de riverside bar. Daar zou iemand werken die mijn tante kent maar helaas was hij voor een aantal maanden naar nederland. Het was wel een hele goede tip (thnx paula) want het was een super leuk restaurantje/bar aan de rivier de Ping. Heerlijke wienerschnitzel gegeten (hoor jullie allemaal zeggen... ooooowww lekker culinair weer, jaaaaaFRANKIE ik weet t!! maar na 5 weken rijst is zon schnitzeltje niet verkeerd!! hahaha.)Daarna lopend terug. Dat dachten wij wel even snel te doen! Mooi niet dus. Mn richting gevoel is niet meer wat het geweest is! Na ongeveer een uur kwamen we eindelijk weer aan bij het smile house!!
Ik dook daarna heerlijk in het 2 persoonsbed die ik voor 2 n8en veroverd had!! (we hadden 2 kamers, 1 met2 bedden, 1 met 2persoonsbed).

De volgende dag hebben we de jungle-flight gedaan! Wat is dat gaaf zeg!! Helm op, pakkie aan, 5 minuten uitleg van een flapdrol met cape om, katrol aan de ziplineen gaan met die banaan. Als aapies hingen we 50 meter boven de grond in de bergen en gingen we van boom tot boom ziplinen!!!! (zie de foto's). Superwoman spelen was wel het gaafste van alles. Ze bevestigen de katrol aan je vestje aan de achterkant zodat je naar voren hangt. Je moet dan dus gewoon de diepte inspringen. Echt super! Eigenlijk was alleen de 1e keer eng, daarna was het alleen maar leuk en ging ik zelfs af en toe afzetten. We hebben ook de langste zipline van azie gedaan, 300 m. De kunst was wel om op tijd te remmen met de 'brake' die je hebt (niet meer dan een bamboe stokje). Dat lukte mij niet altijd even goed!!! 1x ging ik toch eigenlijk best wel hard, ze riepen nog brake brake.. ik maar klooien met dat stokkie maar de snelheid veranderde bar weinig. Dus een beetje het idee van de film george uit de jungle (kijk uit voor die booooM!!! BOEM!). Knalde prachtig tegen de boom aan die gelukkig wel een stootkussen had!! Een andere thaise gids probeerde mij wel enigszins op te vangen maja.. aangezien hij 3 koppen kleiner is dan ik ben, ging dat niet geweldig! Hilariteit!!!!!!!
Het waren 34 platformen en ook nog eens 3 x abseilen!! Hoogste was 40 m!! Je laat je in een gat zakken, er wordt afgeteld en dan schiet je naar beneden!! Heerlijk gevoel!
Kortom, was top!! Daarna nog naar een hotspring maar dat was niet meer dan een plasje water met een rotte eieren geur. In vergelijking met de hotsprings in amerika was dit niks dus zijn maar snel doorgereden!
's Avonds nog naar de Night Bazaar geweest. Was leuk om te zien! Daarna nog even naar de riverside bar gegaan voor een borreltje (is daar ook altijd een band). En daarna nog op zoek naar een leuke kroeg. Het enige uitgaan wat we konden vinden was OF een tent met meiden die zaten te wachten op een lekkere vieze oude europeaan OF er zaten wel geteld 3 tot 6 mensen! Dus snel voor gezien gehouden en uur of 1 te bed gegaan na een geweldige dag!

Zondag naar Doi Suthep geweest, een tempel op een berg en naar bumbing palace, het winterpaleis van de koninklijke familie. De tempel vond ik wel heel mooi en het uitzicht vanaf de berg was super mooi!!!! Het paleis was okee, het was leuk om daar even gelopen te hebben maar dat was het dan ook wel!
We gingen met een taxi de berg op. We werden dus ook weer aan het begin van de berg afgezet. Wij dachten ALWEER wel even terug te lopen in de snikhete zon (eigenwijs, ik weet t), maar toen het zweet letterlijk van ons afdroop hebben we toch maar een taxi genomen. Maar goed ook, t was een pittig stukkie terug naar ons guesthouse.
Hierna nog een heerlijke thaise massage gehad. Beter dan de vorige keer, heb het behoorlijk horen kraken!

Na opnieuw gigantisch verkeerd te hebben gelopen (nu ik dit allemaal terug lees in mn boekje realiseer ik mij dat we toch echt wel vaak verkeerd hebben gelopen!!) vonden we het restaurantje waar we naar op zoek waren, burritos. Echt heerlijk gegeten. Daarna nog naar een ander marktje geweest waar ik een heel leuk tasje voor 70 baht (nog geen 2 euro) heb gekocht. Helemaal leuk! Ook nog een leuke roof top bar gevonden (' waar is die bar nou zie helemaal geen mensen'. Zegt die man binnen.. je moet naar boven.. wij even later.. 'ooo vandaar de naam roof top bar... hoe bedoel je blond van binnen!!:P)Dit was een heeel gezellig kroegje. Zittend op kussentjes in gezelschap van een heerlijke cocktail zagen we op gegeven moment 2 gozers boven komen die we op koh samet al hadden ontmoet! Hoe toevallig!! Daar dus ook gezellig mee gekletst!

De volgende dag heb ik heerlijk gerelaxed. De meiden gingen zorben (in plastic bal naar beneden rollen) maar mij leek dat niet heel best voor mn maag dus bleef liever lekker bij het zwembad hangen!! Ze kwamen voldaan terug samen met de 2 jongens van de avond ervoor die (weer toevallig) met precies dezelfde organisatie om dezelfde tijd gingen bungee jumpen.
Na een onwijs harde regenbui methun nog de hele middag bij het zwembad gehangen. Was gezellig!

Om uur of 8 ging de bus weer terug naar sing buri. Daar de taxi gepakt en om 5.30 waren we weer in het twin house. Onderweg nog een controle gehad van de politie. En ik maar zwaaien met mn busticket omdat ik dacht dat het controleurs waren (was niet heel wakker). Ben mn ouders weer dankbaar dat ze er altijd op hameren om id bij je te hebben want het was een paspoort controle!! OEF!!!!
Was een TOP weekend!
Morgen nog 1 dagje naar het weeshuis en dan gaat het echte backpacken voor Door en mij beginnen. We gaan zaterdag naar Phuket om vanuit daar naar ko phi phi, ko lanta en krabi te gaan. Vervolgens naar de andere kant: ko samui, ko tao en ko phangan (FULLMOONPARTY!)

Heb er zin an!!!!!!!

Ik stop er mee, want die man hier doet de lichten al langzaamaan uit.. volgens mij een vriendelijk verzoek of ik op wil rotten!!! hahahaaha

nou tot snel. Hopelijk vanaf een prachtig mooi en zonnig strand!!

Liefss!!

Reacties

Reacties

Danielle

Jaaaa, daar was weer een verhaal!
Echt leuk weer meid!
En ik had die tekening van de lollifant gezien, hij was idd erg mooi geworden!

Nou meid, ga genieten en tot de volgende blog!

xxx

4est

Hai Bufie,
Ik heb een reactie geplaatst maar ik zie niks verschijnen dus ik heb waarschijnlijk iets fout gedaan. Daarom nu nog een keer: genoten van je nieuwe verhaal en van je foto's. Die hulpverlening valt wel mee zo te lezen: veel reizen en feesten, met af en toe wat bijspringen in het tehuis. Ik heb zo ook wel zin in Thailand. Maar ik geef je geen ongelijk. Geniet er van en zoveel mogelijk zien. Trouwens op die foto met die slang zag je er zeer ontspannen uit. Hoewel...... Moet je thuis nog eens doen. Groetjes en ik blijf je volgen.
4est

Vera

Hahaha! Wat een tof verhaal weer! Ik zie je al helemaal tegen die boom aanknallen :-P..

Ik vind je verhalen echt top! Je beschrijft de sfeer echt perfect! Heel veel plezier nog en ik ben jaloers op de fullmoonparty :-P... Maar pas op met de Buckets of love :-P.. Die zijn.. interessant ;-).. X

Lin

Top top top top top top top dus :D
Geniet er lekker van! Over 3 weekjes zit je alweer hier in het nog steeds koude NL... :( Het wil hier nog niet vlotten met het mooie weer helaas!
Veel plezier op die mooie strandjes!! En denk af en toe maar aan mij, degene die gewoon hard aan het werk is ;) hahahaha

xxx Lin

carla

Marit weer heel leuk om je verhaal te lezen. Je maakt veel mee en je klinkt ontspannen en het is lekker genieten zo te horen. Ik volg je en geniet maar weer verder van rest van je reis..
lieve gr. Carla

Angenieta

Heb dus echt heel vel gemist lees ik wel....boehoe!! Chang Mai was echt vet zeg!! Wel een stel mutsen zijn jullie hoor met dat verkeerd lopen...bij 45 graden!! Haha..zie jullie al helemaal uitgeteld aan de kant van de weg liggen!!

De Winnie kamer is echt vet geworden hoor!! Leuk om die foto's te zien...!!

Veel plezier met eilandhoppen!!!

x

Tineke

Hoi Maar,
Ik geniet van je verhalen en foto's. Je vader heeft gelijk. We kunnen ons zo goed inleven in jullie belevenissen. Heerlijk! En dan die leuke schilderingen van jullie. Knap hoor. Alles even leuk.
Goed dat jullie het zo naar je zin hebben. Haal er nog maar even alles uit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active