Marit in Thailand.reismee.nl

Phuket, Koh Phi Phi en Koh Lanta

Hee Allemaal!

Hier een bericht uit het zonnige koh lanta. We zijn inmiddels op drie eilanden geweest.

We begonnen 15 mei (op mijn mama's verjaardag:D GEFELI MAM!) met de reis naar Phuket. Met wat hulp van lieve thaise mensen hebbn we de goede bus weten te vinden. Eerst 2 uur naar bangkok en daarna nog 13 uur met de bus naar Phuket. Het was wel goed te doen met de airco en de slaapstoelen ennn het was lekker goedkoop! We kwamen snachts aan en hadden dus ook totaal niet het idee op een eiland te zijn.. Snel naar een guesthouse en slapen.

Op phuket hebben we vooral gerelaxed. 1e dag was het aan het regenen dus dat was wel even balen... eindelijkkkkk op het strand, begint het te regenen! DIt duurde gelukkig niet de hele dag! Door ging uiteindelijk surfen en ik ging mooi in de zee. Er waren echt superrrr hoge golven. DUs af en toe koppie onder en heb zelfs de wasmachine mee mogen maken! Wat is het eng zeg als je door zon golf meegesleurd wordt!! Maar achteraf wel weer grappig:P
Ook nog een avondje lekker uitgegaan in patong beach samen met 3 new zealanders!! Was heel gezellig. Wel werd er 20 keer gevraagd of we naar een ping pong show wilde (met gogo girls en de rest van de betekening zoek ej zelf maar uit). DUs ik werd er een beetje gek van... dus ik zei steeds ooook paaaai (wat betekent ga weg).Niet wetende dat dit meer in de richting OPROTTEN betekende dan een vriendelijke manier van wilt u weggaan...Duss op gegeven moment werd zon vrouwtje vet boos!!! hahaah achhh heb even gevraagd wat het wel moest zijn en toen was ze wel weer aardig.. weer een lesje geleerd (alhoewel ik het woord alweer vergeten ben!).
Was leuk daar maar na 3 dagen wel weer genoeg! Op naar phi phi.

Een prachtig mooi eiland!! Soms wel wat regen gehad maar over het algemeen super mooi weer!! Lekker strandhange en feesten!! ELke avond was er feest op t strand. Jammer was dat de muziek om 1 uur uitging. Leuk was dat een strandtent verderop wel gewoon door ging dus konden we daar heen!! Daar nog een keer een tijdje op een djembe gespeeld. Paar mensen hadden die mee, dus ik ging even mijn skillsss laten horen (1 ritme maargoed). Was echt zoo leuk. Door had de smaak helemaal te pakken en was de rest van de avond daar niet meer weg te slaan!
Ook nog n keer naar Thai boxing gekeken. Ik vond het maar een beetje nep! Ze gingen wel echt op elkaar meppen maar ook express vallen en dan ook precies uit de ring vallen bovenop een meisje.. dat soort dingen.. maar ach de avond was gevuld. De europeanen daarentegen waren wel zooo grappig (je kreeg een gratis bucket als je vrijwillig ging thai boxen). Stelletje amateurs, dus super grappig om te zien!!!
Op phi phi brachten we de dagen door samen met judtih. Tegengekomen op de boot en super gezellige tijd mee gehad. T contact maken gaat zoooo makkelijk. Elke avond hebben we wel weer nieuwe mensen ontmoet! Heerlijk om weer tussen de europeanen te zitten na een aantal weken met dezelfde mensen en daarnaast alleen local people (we missen onze nldse vriendinnetjes uit het lemon house wel!! Was geweldig geweest hier met zn alle!!).
We besloten zelfs een dagje langer te blijven omdat we het zo naar ons zin hadden!! Toen zijn we die avond opgetrokken met een homo stel. Echt een geweldige avond!!!!! Mooi jongens checken met die gozers!!:P hahaha
Hebben nog een boottocht gedaan die ons naar hele mooi plekjes bracht en waar we ook konden snorkelen. Mooie vissies gezien en ook gekleurd koraal. Was veel leuker dan op koh samet. Ook strand van The Beach gezien van leonardo dicaprio! Mooi om te zien!
Door was natuurlijk weer gekrabd door een leuk aapie. Ik blijf gewoon op veilige afstand, vertrouw ze voor geen meter!! haha

Nu zijn we op Koh Lanta. We zitten in een hutje AAN het strand (worden we al jaloers???????) en tis hier in vergelijking met de vorige eilanden superrr rustig. Tis laag seizoen dus vandaar. Betekent wel dat we hier vet goedkoop zitten op een prachtig plekje. Kan zo het strand op kijken vanaf mn hangmatje voor de deur! 's Avonds is het hier ook erg gezellig. Mooi barretje waar we met de gasten (stuk of 15) elke avond zitten.
Gister nog met 2 italianen een scooter gehuurd en koh lanta rondgereden. Hoewel de wegen niet altijd evengoed waren (soms zandweggetjes met dikke vette kuilen, werd nog net niet over simon de italiaan heen gelanceerd!!), was het wel heel erg leuk en mooi!
Door en ik zaten in 1e instantie achterop maar het laatste stuk hebben we zelf gereden!!!! Echt cool!! WIst niet dat het zoo makkelijk was. Iedereen waarschuwt dat het zo gevaarlijk is in thailand maar hier is het rustig dus ging het prima. Gaf wel een kick!!!
Heb hier trouwens nog een thai (barman) achter me aan... dacht ik rustig in mn hangmat te kunnen liggen, doe ik mn ogen open.. zit ie naast me!!!! Moest alleen maar onwijs hard lachen!
Maargoed.. zal jullie daar verder niet mee lastig vallen!!

Vandaag een heel rustig dagje gehad: Uitslapen, op het strand liggen, hangmatje liggen en internetten! Heerlijk!!

Morgen gaan we met 6 mensen op naar Koh Tao!!!!

Nou lieverds!! Nog 2 weken en dan ga ik weer huiswaarts! Ene kant heel veel zin in, weer lekker iedereen zien aan de andere kant zal het ook wel weer balen zijn als k eenmaal thuis ben. Tis een heerlijk leventje zo!!

tot laterrrr!!

Liefsss Marit

Reacties

Reacties

Mirne

Heejj Marie!! Goh wat moest ik veel bij lezen. Ik had het een beetje druk dus ik liep twee verhalen op achter, maar heb dat net weer eventjes ingehaald.. Wat een verhalen meid.. Jij maakt nu echt het relaxte leventje mee! Geniet er nog maar dik van dan kun je daar maanden op teren :P..
Tot over 2weken!! (K)

Marly

Heey maar! Wat klinkt het weer allemaal goed. Mis alleen foto´s van jouw echte chicks :p... Geniet van je laatste 2 weekjes en als je tijd heb en het leuk vind: haal je duikdiploma op Ko Toa, goedkoop en 1 van de mooiste plekken op de wereld om te snorkelen!

X Mar

Jacq.

Marit ik ben jaloers op jou. Je maakt zoveel dingen mee .Je moeder wil ook wel een weekje in de hangmat liggen met een mooie tai naast haar voor de bediening Wij hebben net de vriendendag achter de rug. Dat was heel gezellig en we hebben hier mooi weer (ongeveer 22 graden) dus dat viel ook weer mee We wachten in spanning op jou nieuwe verhalan Groetjes Pa

martha

hey Marit, nou pap heeft wel gelijk wat betreft die hangmat, met dat fantastische uitzicht. Maar die Thai kan wel wegblijven hoor ,tenzij hij een heerlijke cocktail brengt!!! wat gaat de tijd snel he ,maar ik zie er naar uit om je weer op Schiphol in mijn armen te sluiten. Geniet nog wel heel intens tot die tijd!!!!!! liefs mam

Danielle

Marit!

Oh ik ben jaloers dat je dat eiland heb gezien waar Leonardo is geweest!
Dat strand is op tv al namelijk super gaaf om te zien!

Dus als je terug komt over 2 weken zit er een Thai in je koffer?:-P Of toch maar niet..:P

Geniet van je laatste 2 weken meid!

xxx Danielle

carla

Marit , je geniet van het land en je leven daar , zo te horen. Het lijkt me heerlijk, het klinkt zo ontspannen.
Dat zal wennen zijn in Nederland. Maar denk daar nog maar niet aan Marith. Geniet maar weer lekker verder je laatste twee weken.
Lieve gr. Carla

Mies

Hee moidje!!
Niet te lui en bruin worden daar he;)
Het klinkt wel weer super allemaal!
Geniet er nog even van, de tijd vliegt echt voorbij!
Liefs

Angenieta

Wat lief dat je ons mist.....ik mis jullie ook hoor en natuurlijk het mooie Thailand. Het klinkt allemaal weer super chill...dus ja daar ha dik vast geen problemen mee gehad. En OOK PAI iss idd oprotten!! Haha had je weer niet goed opgelet tijdens de Thaise les :-) En hoe ging t snorkelen...geen water in de bril dit x. Meis, geniet nog ff de laatste 2 weekies xx

Mariska

Ja Marit ik ben vet jaloers!! Klinkt heerlijk zo in je hangmatje en zoveel nieuwe mensen ontmoeten. En de full moon party? Gaat die nog komen? Heel veel plezier en geniet nog even van het heerlijke leventje! Groetjes aan Door!
xx Maris

Mo

Super leuk Baap. Wat gaat de tijd hard! Viel spasssss!

XXX

Lin

Hee Baas,
Super gezellig daar dus!
Heel veel plezier nog, voor je het weet zit je weer hier en dan wil je echt weer terug hoor! (En ja, ik spreek hier uit ervaring;) )

xxx Lin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active